Dobre zasady przy tworzeniu programu partnerskiego

 

Program partnerski jak sama nazwa wskazuje powinien mieć partnerski charakter. Niektóre programy o tym zapominają i kierują się głównie swoimi interesami. Wielokrotnie partnerów traktują jak darmową reklamę a niejednokrotnie jak klienta, któremu można wciskać na siłę różne produkty. Aby organizatorzy programów mogli zweryfikować swój program i jego regulamin poniżej prezentujemy "listę dobrych zasad"

 

  1. Program partnerski powinien być korzystny dla obu stron a partnerom zapewniać atrakcyjną prowizję.
    1. wysokość prowizji powinna być ustalona na możliwie wysokim poziomie procentowym z zysku ze sprzedaży tak aby współpraca była długofalowa i skłaniała partnerów do aktywnego promowanie programu
    2. warto podać partnerom informację jaki procent zysku ze sprzedaży przeznaczany jest na ich wynagrodzenie
    3. programy partnerskie dla bardzo nisko marżowych produktów nie mają sensu
    4. czas ważności plików cookies powinien być dostosowany do czasu podejmowania decyzji przy zakupie Twojego produktu
    5. kwota minimalnego wynagrodzenia powinna być osiągana przy sprzedaży 1-3 sztuk produktu
  2. Program partnerski powinien zachęcać do długofalowej współpracy a szczególnie w jej początkowym okresie
    1. spróbuj dodatkowo nagradzać partnerów za ilość kliknięć lub ilość wyświetleń materiału reklamowego
    2. w pierwszym roku współpracy obniż poziom minimalnego wynagrodzenia
  3. W przypadku programu partnerskiego w którym średnia cena produktu i wielkość prowizji są niskie lepiej jest nagradzać partnerów od ilości wyświetleń a nie od wielkości sprzedaży. Pozwoli to zbudować długołalową współpracę z partnerami.
  4. Korzystnie jest stworzyć wersje demo panelu administracyjnego tak jak przy skryptach cms-ów lub zastosować okres próbny tak jak przy hostingach aby potencjalny partner mógł poznać Twoją ofertę. Nie wciskaj mu "kota w worku" z którego za chwilę zrezygnuje. Nic na tym nie zyskasz.
  5. O efektach decyduje nie ilość partnerów lecz jakość ich jakość, poziom ich stron, ilość odwiedzin tych stron oraz zgodność tematyczna. Jednym słowem ważny jest potencjal marketingowy partnerów.
  6. Oferta materiałów reklamowych
    1. powinna być dostępna w szerokim zakresie formatów
    2. powinna mieć różne hasła promocyjne (oferować możliwość wyboru)
    3. dostosowana do różnych typów: banery swf, kod java script, pliki jpg i png, odnośniki tekstowe
  7. Panel administracyjny powinien powinien prezentować szeroki wachlarz statystyk
    1. różny przedział czasu do wyboru: dzień, tydzień, miesiąc, kwartał, rok, przedział czasu pomiędzy wybranymi datami
    2. informować o ilości wyświetleń i ilości kliknięć materiału reklamowego
    3. wyniki sprzedaży i przysługującej prowizji
    4. etap związany z wypłatą wynagrodzenia
  8. Nie próbuj przekształcać partnerów w klientów poprzez wysyłanie im reklam swoich produktów. Nie zmuszaj partnerów do wyrażania zgody w regulaminie na otrzymywanie materiałów reklamowych, handlowych nie związanych z realizacją programu. Szczególnie nie próbuj wymuszać zgody na otrzymywanie materiałów handlowych od firm współpracujących z programem. Potencjalni partnerzy od razu dostrzegą, że próbujesz budować listę mailingową i na niej zarabiać.
  9. Kwota wynagrodzenia niższa od kwoty minimalnej musi być przenoszona na następny miesiąc.
  10. W regulaminie umieść więcej obowiązków po swojej stronie niż po stronie partnera.
  11. Możliwość rezygnacji z programu powinna być prosta bez zbędnych wymagań - bo to zniechęca partnerów do przystąpienia do programu.
  12. Bądź rzetelny w wypłatach dla partnerów. Warto dopisać w regulaminie, że w przypadku opóźnienia wypłaty wynagrodzenia większego niż 1 tydzień partnerom zostaną doliczone odsetki.
  13. W żadnym wypadku w regulaminie programu nie powinny znaleźć sie zapisy opisywane  »   tutaj oraz  »  w tym miejscu
  14. Dawaj partnerom kody rabatowe. To zwiększa ich motywację do promocji Twojego produktu.

  15. Zmieniaj banery, które udostępniasz partnerom. Wykorzystuj momenty okazjonalne (walentynki, święta) oraz sezonowe (np. letnie wakacje). Powiadamiaj partnerów do dostępności nowych banerów i zachęcaj do ich wymiany.
  16. Oddeleguj do obsługi programów partnerskich dobrego marketingowca, który przy wsparciu dobrego programisty zapewni partnerom dobrą współpracę a firmie dobre efekty

 

Uff,  tyle zasad, które nalezy zrealizować. Zafunduj sobie chwilę relaksu i zamów fotoksiążkę z ostatnich wakacji. Gdzie zamówić fajną fotoksiążkę > zobacz tutaj fotoksiążka

 

Programy, które są zgodne z powyższymi zasadami można określić mianem "Rzetelny program partnerski" względem swoich partnerów. takie programy niebawem będziemy nagradzać certyfikatem.

 

Zajrzyj na inne strony:

http://www.edusfera.com.pl/?czy-programy-partnerskie-sa-oplacalne,35

http://www.edusfera.com.pl/?skrypt-programu-partnerskiego,27

http://www.edusfera.com.pl/?sieci-afiliacyjne,41