Program partnerski to głównie reklama

 

Niektóre firmy, które zastanawiają się nad wdrożeniem programu partnerskiego widzą w nim wyłącznie źródło dodatkowej sprzedaży i wynikającej z niej zysku. Taki sposób myślenia jest prawidłowy gdy marka jest bardzo dobrze znana a produkty firmy chętnie kupowane. W takim wypadku program partnerski stanowi dodatkowy kanał przepływu zamówień.

W przypadku gdy "produkt szuka klienta a nie klient szuka produktu" program partnerski pełni doskonałą formę szerokiej reklamy tak samo jak bilbordy przy drogach czy reklamy w magazynach branżowych. Potencjalni klienci poznają produkt i zapamiętują markę. Jeżeli nawet dziś nie dokonali zakupu to zbliżyli się o krok do dokonania zakupu w przyszłości. Gdy poczują potrzebę posiadania tego typu produktu mózg podpowie - zobacz produkty marki X.

Załóżmy, że Twoja firmowa strona internetowa generuje 2.000 odwiedzin miesiecznie. Załóżmy też, że pozyskasz 20 partnerów dzięki dobremu programowi partnerskiemu. W przypadku gdy jednostkowy partner ma średnio 1000 odwiedzin miesiecznie to cała grupa ma 20.000 odwiedzin czyli 10 razy więcej niż Twoja strona.

  • policz ile musiałbyś wydać na pozycjonowanie swojej strony aby wygenerować taką ilość odwiedzin
  • policz ile musiałbyś zapłacić za publikację baneru reklamowego w popularnym portalu internetowym
  • policz ile musiałbyś wydać na reklamy prasowe np. w miesięcznikach aby w skali roku dotrzeć do takiej samej ilości odbiorców przekazu reklamowego
  • policz ile osób zatrudnić i jaki nakład pracy musiałbyś sfinansować aby w skali roku dotrzeć do 240.000 osób

Jeżeli program partnerski dostarczy Ci dodatkowo sprzedaż to ww/w reklama sama się finansuje !

 

Nie bądź chytry i dziel się szczodrze z partnerami a Twoje produkty będą coraz lepiej rozpoznawalne na rynku i coraz więcej klientów do Ciebie trafi w dłuższej perspektywie czasu.

 

Polecamy podobne strony w tym temacie:

Dobre zasady przy tworzeniu programu partnerskiego