Co się lepiej opłaca program partnerski czy platforma zakupów grupowych ?

 

Programy partnerskie kontra platformy programów grupowych

 

Firma obniżając cenę produktu o 70% a od pozostałej części płacąc prowizję platformie pozostaje jej niejednokrotnie 15-20% ceny rynkowej. O ile na platformach zakupów grupowych firma potrafi oddać znaczną część swoich dochodów to dlaczego tak małe prowizje oferują firmy w ramch programów partnerskich. Zazwyczaj są to kilku procentowe prowizje z mocno ograniczonym czasem ważności plików cookies (30 dni).

Tym bardziej dziwny jest rozwój portali zakupów grupowych.

Trzeba zapłacić więcej aby otrzymać mniej

  • czas sprzedaży oferty jest ograniczony
  • widoczność oferty ograniczona do jednego portalu
  • brak charakteru szerokiej reklamy
  • niewielki zysk generowanych w ramach tego typu sprzedaży
  • niskie ceny w sprzedaży grupowej powodują obniżanie się ceny rynkowej a tym samym malejącą opłacalność dla kupujących
  • osoba która kupiła np. fotoksiążke za 39 zł w takiej ofercie nie zamówi na stronie tego producenta takiej samej fotoksiążki za 120 czy 140 zł - nie ma przywiązania klienta do firmy

Na korzyść platform zakupów grupowych przemawia :

  • wygodna forma udostępnienia oferty do sprzedaży
  • możliwość regulowania ilością sprzedaży w zależności od chwilowych możliwości realizacji