Program partnerski w sklepie internetowym

Wybór sklepu internetowego to niezła łamigłówka. Uruchomienie sklepu internetowego to pestka. Schody zaczynają się później gdy sklep zaczyna działać, półki są pełne fajnego towaru a klientów brak.

 

Gdy wszystko już działa chciałoby się aby przez sklep przetaczały się tłumy klientów. Niestety to nie jest takie proste. Aby to osiągnąć sklep musi zostać dostrzeżony i zapamiętany przez setki, tysiące potencjalnych klientów. Większość rad jak to zrobić - sugeruje:

 

  • pozycjonowanie sklepu
  • kampanie adwords
  • autopromocja na forach
  • aktywność w portalach społecznościowych

 

Zupełnie niedocenianym sposobem są programy partnerskie. Są tu dwa rozwiązania obsługi programu partnerskiego:

  • realizacja programu partnerskiego w ramach sieci afiliacyjnej

  • uruchomienie u siebie własnego programu partnerski i pozyskanie wlasnych partnerów

 

Korzystając z usług sieci afiliacyjnej od razu dostaje się na talerzu od kilkuset do kilkutysięcy partnerów, którzy mogą przystąpić do promocji naszego sklepu od zaraz. Nie wiemy jednak ilu z nich ma stronę zbliżoną tematycznie z naszymi produktami. Nie wiemy też jaki poziom reprezentują Ci partnerzy. O tym czy przystąpią akurat do naszego programu w ramach sieci decyduje szereg czynników, które szerzej opiszemy przy okazji prezentacji sieci afiliacyjnych. Dodatkowo nie trzeba się zajmować obsługą partnerów oraz wszelkimi aspektami technicznymi funkcjonowania panelu administracyjnego udostępnianego partnerom, bardziej rozbudowane systemy statystyk udostępnianych partnerom, skuteczniejsze wykrywanie nadużyć po stronie partnerów. Do mankamentów współpracy z siecią afiliacyjną należą:

  • partnerzy zmieniają programy, dziś promują nasz sklep a jutro mogą promować inny sklep
  • ograniczony kontakt z partnerami
  • brak możliwości wprowadzania nieszablonowych rozwiązań

 

Własny program partnerski to większe wyzwanie. Trzeba zainwestować w program do obsługi programu partnerskiego oraz włożyć pracę w zdobycie partnerów. To są wstępne koszty ale w perspektywie długiego czasu mogą się opłacać. W przypadku własnego programu partnerzy są bardziej przywiązani do programu i raczej współpracują długofalowo (wiecej zachodu wymaga zmiana programu). Partnerów można indywidualnie wyselekcjonować pod względem jakości ich stron, zbieżności tematycznej, skuteczności docierania do określonej grupy potencjalnych klientów. Można również lepiej optymalizować zasady współpracy. Na pytanie:

 

Co jest lepsze - własny program partnerski czy sieć afilicyjna ?

 

Nie ma prostej odpowiedzi. W jednych przypadkach będzie to własny program, w innych przypadkach sieć afiliacyjna. warto jednak spróbować tej formy promocji swojego sklepu internetowego.

 

Przykłady sklepów internetowych z własnym programem partnerskim:

 

http://sklep.spirulina.pl/program-partnerski

http://www.supermarket-zoologiczny.pl/webpage/zarabiaj-z-nami-program-partnerski.html

http://www.outdoorzy.pl/content/14-program-partnerski

http://www.denley.pl/Program-Partnerski-cterms-pol-36.html

http://www.jivaro.pl/opencart/index.php?route=affiliate/login

http://neosport.pl/Program-Partnerski-6-od-kazdej-transakcji-cterms-pol-12.html

.... w internecie można znaleźć ich setki i liczba ta stale rośnie

  • Skrypty sklepów wyposażone w program partnerski

    Aby pomóc w wyborze skryptu sklepu internetowego chcemy zwrócić uwagę na aspekt marketingu intermetowego. Tak więc wybierając silnik sklepu warto sprawdzić czy posiada on moduł obsługi własnego programu partnerskiego