Sieci afiliacyjne - platformy programów partnerskich

 

program afiliacyjny = program partnerski

 

sieć afiliacyjna  = platforma programów parnerskich

 

Sieć afiliacyjna to platforma internetowa do obsługi wielu programów partnerskich z różnych firm a z drugiej strony platforma zrzeszająca w jednym miejscu wielu partnerów. Partnerzy skupieni w sieci afiliacyjnej mają w jednym miejscu wybór i obsługę różnych programów z różnych branż.

 

Zalety sieci afiliacyjnych:

  • zalety dla partnerów
    • partner ma w jednym miejscu dostęp do wielu programów partnerskich
    • prowizje z wielu programów naliczają się w jednym miejscu i szybciej osiągają kwotę minimalną do wypłaty
    • wystarczy się logować tylko w jednym miejscu aby obsłużyć wiele programów
  • zalety dla reklamodawców
    • w jednym miejscu ma uzyskuje się dostęp do licznej grupy partnerów (nie musi ich pozyskiwać)
    • nie trzeba inwestować w oprogramowanie do obsługi programu partnerskiego
    • nie trzeba inwestować w pracowników do obsługi programu partnerskiego

 

Wady sieci afiliacyjnych:

  • wady z perspektywy partnerów
    • często mają jeden czas przypisany do plików cookies (30 dni) i jedną stawkę prowizji (np.5%) aby zapobiegać przechodzeniu partnerów z jednego programu do drugiego
    • bardzo często nastawione są na ilość partnerów a nie na jakość obsługi i satysfakcję finansową
    • często poszukują uniwersalnych rozwiązań i są mało elastyczne
    • często mają jeden czas przypisany do plików cookies (30 dni) i jedną stawkę prowizji (np.5%) aby zapobiegać przechodzeniu partnerów z jednego programu do drugiego
  • wady z perspektywy reklamodawców
    • sieci afiliacyjne często podejmują współpracę z każdym to tylko zaakcetuje ich regulamin bez oglądania się na wartość partnerów 
    • często nie poszukują dobrych partnerów w branżach swoich klientów - reklamodawców
    • zwykle nie próbują specjalizować się określonej branży
    • sieci zwykle nie udostępniają informacji o ilości partnerów przypisanych do poszczególnych branż

 

Testując różne sieci afiliacyjne należy wyróżnić - webepartners.pl

 

sieci afiliacyjne

  • brak "antypartnerskich" zapisów w regulaminie
  • bardzo duża ilość programów partnerskich różnych sklepów i firm internetowych
  • brak powielania  finansowych programów partnerskich dostępnych w wielu innych sieciach afiliacyjnych
  • autorski i bardzo dobry panel administracyjny udostępniony partnerom
  • szeroki zakres kreacji reklamowych
  • zróżnicowane prowizje i czasy plików cookies
  • powszechnie przypisywane do programów kody rabatowe
  • przyjazne nastawienie do partnerów: szybkie odpowiedzi mailowe, analizowanie zgłaszanych problemów, bezproblemowy kontakt telefoniczny
  • na skrzynkę mailową otrzymuje się powiadomienia o zmianach w programach partnerskich czyli nie ma bombardowania setkami maili z różnymi ofertami

 

Sieci afiliacyjne a statystyka

 

Często sieci afiliacyjne wabią reklamodawców i potencjalnych partnerów danymi:

- 15 tysięcy wydawców

- 120 programów partnerskich

- 30 tyś witryn internetowych

- 150 tyś wygenerowanych w ciągu roku sprzedaży

Co z tych danych wynika dla potencjalnego partnera ? To że, jednostkowy partner uzyskuje rocznie średnio 10 sprzedaży a jednostkowa witryna generuje zaledwie 5 sprzedaży. Czy jedna sprzedaż miesięcznie jest w stanie zapewnić satysfakcjonujący dochód dla partnera ?

 

Czy takie dane statystyczne przekonują do współpracy ?

 

Oceń sam.

 

Inne strony:

fotoksiążka produkt który zmienia losy fotografii

http://www.edusfera.com.pl/?jak-zarabiac-w-internecie,18

http://www.edusfera.com.pl/katalog/?emarketing-programy-partnerskie,48

 

 

Jeśli nie zapisaliście tej strony w ulubionych to odszukacie ją w wyszukiwarce dzięki poniższym frazom:

  • sieci afiliacyjne
  • sieć afiliacyjna
  • dobra sieć afiliacyjna
  • opłacalna sieć afiliacyjna

Być może i inne popularne frazy prowadzą do tej strony.