Opłacalny dobry program partnerski

 

Opłacalność programów partnerskich z pozycji partnerów

Opłacalność programów partnerskich z pozycji organizatora programu

Co decyduje o opłacalności programu partnerskiego ?

Jak policzyć opłacalność programu partnerskiego ?

Jaki program partnerski wybrać ?

 

Na opłacalność programu partnerskiego należy spojrzeć zarówno z płaszczyzny partnerów, jak i organizatora programu. Dobrze byłoby aby na tej współpracy obie strony były wygrane i zadowolone.

 

Opłacalność programów partnerskich z pozycji partnerów

 

opłacalne programy partnerskieOczywiste jest, że partnerzy przystępując do programu partnerskiego chcą uzyskać satysfakcjonujące wynagrodzenie. Wielu partnerów nie liczy tu na kokosy. Często chcą pokryć koszty związane z utrzymanie witryny internetowej i zarobić przynajmniej kilkadziesiąt złotych miesięcznie. Trudno się temu dziwić bo przecież oferują zadbany swój blog, stronę internetową czy też forum. Witryny te wymagają dużego nakładu czasu i pracy aby uzyskać wysoką wartość merytoryczną i wiarygodność wśród internautów. Dodatkowe nakłady ponoszą na zapewnienie witrynom dobrej widoczności w internecie. Czy mają szansę zarobić na programach partnerskich ?

 

W przypadku większości witryn internetowych
nie da się zarobić na programach partnerskich.

 

Dlaczego ? »  zobacz tutaj

 

Portal Whitepress.pl zrobił ostatnio ankietę poświęconą zarabianiu na blogach i stronach internetowych - podsumowanie ankiety https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/139/zarobki-polskich-blogerow-i-wydawcow-portali-wyniki-ankiety  O ile bardzo dużo osób korzysta z programów partnerskich i sieci afiliacyjnych to mimo wszystko są one bardzo nisko oceniane pod względem opłacalności. Gorzej ocenianą formą są reklamy takie jak AdSense czy też banery. Przyczyn małych zarobków w programach partnerskich jest kilka. W każdym razie warto się zastanowić czy z nich korzystać o ile oraganizatorzy programów partnerskich i sieci afiliacyjnych nie wyciągną wniosków i nie zaczną traktować partnerów po partnersku.

 

 

Co decyduje o opłacalności programu partnerskiego

  • Stopnia dopasowania reklam (programów partnerskich) do tematyki witryny. Bardzo często ignorowany aspekt.
  • Ilość odwiedzin w skali np. miesiąca. Im większa ilość odwiedzin tym korzystniej.
  • Wskaźnika ilości kliknięć w reklamy i linki względem ilości odwiedzin - zazwyczaj 0,1% do 3%
  • Wskaźnika ilości sprzedaży względem ilości konwersji przez link referencyjny
  • Miejsca publikowania reklamy lub linka w witrynie - im bardziej widoczny po otwarciu tym lepiej
  • Reklama powinna prowokować do kliknięcia a nie tylko być ładna graficznie
  • Wysokość prowizji dla partnera. Zbyt często jest decydującym kryterium przy wyborze programu
  • Cena promowanego produktu. 10% od 100 zł to więcej niż 10% od 10 zł. Tak więc nie tylko wysokość prowizji jest ważna.
  • Wielkość popytu na dany produkt. Są produkty chętnie kupowane i produkty mało popularne, rzadko kupowane. Odpowiedź nasuwa się sama.
  • Czas ważności plików cookies. Nabywcy produktów droższych lub o większym zaawansowaniu technicznym potrzebują więcej czasu na wytypowanie optymalnego produktu i na decyzję. Szczególnie przy takich produktach czas powinien być dłużsszy niż typowe 30 dni. Powinien on być dostosowany do typu produktu i czasu podejmowania decyzji o zakupie.
  • Korzystne jest aby program oferował niewielką ale wieczną prowizję od wszystkich zakupów zrealizowanych przez pozyskanego  użytkowniaka - po okresie ważności plików cookies

 

Jak policzyć opłacalność programu partnerskiego

należy pomnożyć poniższe dane:

A - ilość odwiedzin miesięcznie np. 2000

B - wskaźnik ilości kliknięć względem odwiedzin np. 1%

C - wskaźnika ilości zrealizowanych sprzedaży względem ilości konwersji np. 5%

D - cena produktu np. 100 zł

E - wysokość prowizji np. 10%

A x B x C x D x E = miesięczna wysokość wynagrodzenia

w naszym przykładzie = 2000 x 1% x 5% x 100 zł x 10% = 10 zł miesięcznie

Zapewne 10 zł dla wielu osób nie byłoby satysfakcjonujące. Warto mieć tego świadomość na początku. Szczególnie w przypadku osób, które  rozpoczynają przygodę z programami partnerskimi. 

 

Im lepsze warunki współpracy dla partnerów tym łatwiej ich przekonać do współpracy

 

opłacalny program partnerski

Jaki program partnerski wybrać ?

 

  • zapewniający wysoki procent prowizji oraz umożliwiający uzyskanie atrakcyjnego zarobku
  • promowany produkt powinien być wiarygodny
  • produkt do którego sami mamy przekonanie i moglibyśmy go bez obaw kupić
  • promujący produkt na którym choć trochę się znamy
  • produkt na który jest popyt na rynku a z drugiej strony nie zaduża konkurencja
  • produkt powinien tematycznie pasować do naszej strony
  • możliwie niska minimalna kwota po przekroczeniu której następuje wypłata prowizji
  • prowizja powinna być wypłacana przelewem w formie gotówki a nie jako rabat na zakup produktów u organizatora programu
  • w regulaminie programu nie powinno być zapisu o wyrażaniu zgody na otrzymywanie materiałów marketingowych, reklamowych, handlowych
  • brak potrzeby przesyłania kopii dokumentów firmy
  • wygodny sposób i krótki czas  rozwiązaniem rozwiązania umowy (utrudnienia w rozwiązaniu umowy odstraszają od współpracy)
  • rzetelny pod względem wypłat prowizji partnerom

 

Charakter banerów lub innych materiałów promocyjnych powinien być przekonujący dla potencjalnego nabywcy produktu, a dodatkowo skłaniający do kliknięcia w baner. Można zdiagnozować poprzez relację pomiędzy ilością wyświetleń baneru i ilością kliknięć. Banery powinny być okresowo zmieniane aby dostrzegły je osoby, które systematycznie powracają na strony partnerów.

 

Opłacalność programów partnerskich z pozycji organizatora programu

 

Olbrzymi wpływa na opłacalność dla organizatora programu partnerskiego ma pozyskanie dobrych partnerów » więcej na ten temat . W dużym stopniu liczy się jakość a nie ilość.

Zbieżność tematyczna, wiarygodność i popularność w branży danej witryny będzie bezpośrednio przekładała się na wielkość sprzedaży. Warto więc o takich partnerów zabiegać i mieć dla nich lepszą ofertę np. lepszą prowizję.

Uważamy też, że warto organizować własne programy partnerskie. Nie wyklucza to korzystania z usług sieci afiliacyjnych. Pozwala to szeroko promować swoje produkty / usługi w ramach rezygnacji z części swojej marży. Obecnie większe znaczenie ma skuteczność docierania do potencjalnych klientów a nie możliwości wyprodukowania czy też wykonania usługi.

 

Polecamy:

2019 wycieczki zagraniczne

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Polecamy podobne strony w tym temacie:

Program partnerski to głównie reklama

Dobre zasady przy tworzeniu programu partnerskiego