Słowniczek pojęć

 

Skróty i terminologia:

 

PPC - pay per click ( CPC - cost per click) ⇒ płacenie prowizji za klikniecie w link przenoszący internautę na stronę oferty organizatora programu

PPL - pay per lead (CPL - cost per lead)  ⇒ naliczanie prowizji za wykonanie określonej akcji np.  rejestracja na stronie, wypełnienie formularza, zapisanie się do newslettera. Prowizję są wyższe niż w ppc.

PPS - pay per sale (CPS - cost per sale) ⇒ naliczanie prowizji od wartości zakupionego produktu lub usługi. Wynagrodzeie najbardzie powiązane z konkretną sprzedażą. System te najczęściej występuje w programach partnerskich.

PPA - pay per action (CPA - cost per action) ⇒ naliczanie prowizji za za wykonanie określone akcji, zadania.

CPM - cost per thousand ⇒ naliczanie prowizji za 1000 wyświetleń reklamy

CPD - cost per display ⇒ opłata za dni wyświetlania reklamy

PPV - pay per view ⇒  naliczanie prowizji za wyświetlenia reklamy / banera

reklamodawca - firma promująca swój produkt poprzez sieć afiliacyjną

wydawca - partner w sieci afiliacyjnej, posiadacz strony internetowej na której publikowane są materiały promocyjne reklamodawców

sieć afiliacyjna = platforma programów partnerskich ⇒ skupiająca po jednej stronie swojej platformy reklamodawców a po drugiej stronie wydawców. Stanowi ogniwo pomiędzy ich interesami.

sieć reklamowa = sieć afiliacyjna

 

afiliacyjny

pasywny dochód

wynagrodzenie bezpośrednie

wynagrodzenie pośrednie

 

 

Polecane przez nas katalogi stron internetowych:

 

Katalog stron Mistrzu