Ćwiczenia to podstawa sukcesu w walce z otyłością. Wielu z nas rozpoczynając swoją przygodę z bardziej lub mniej profesjonalnym treningiem zastanawia się ile trzeba ćwiczyć, żeby zauważyć pierwsze efekty w lustrze. Dzisiaj postaramy się odpowiedzieć na tak postawione pytanie.

Odpowiednie ćwiczenia podstawą przy odchudzaniu

Nie da się ukryć, że odpowiednio wykonywane ćwiczenia są w stanie zdziałać cuda. Jeśli twoja waga nie jest taka, jakbyś tego chciał to najlepsze efekty osiągniesz wprowadzając do swojego dnia codziennego aktywności fizyczne, dzięki którym bardzo szybko:

  • zaczniesz spalać zbędne kalorie,
  • będziesz mógł pozwolić sobie na odstępstwa od diety,
  • poprawisz swoją kondycję,
  • będziesz miał więcej energii,
  • poczujesz się…. LEPIEJ!

Wiele osób myśli, że dobry trening może przygotować tylko trener personalny a zwykłe, domowe ćwiczenia nie przyniosą spodziewanych rezultatów. Nic z tych rzeczy! Każda, nawet najmniejsza aktywność sprawia, że nasz organizm zużywa energię dostarczaną z pożywienia. Dzięki temu w organizmie powstaje swego rodzaju deficyt energetyczny, który bezpośrednio przekłada się na naszą wagę!

Spacer, pływanie, jogging czy domowy aerobik mogą zdecydowanie przyspieszyć efekty odchudzania. Co ważne – ćwiczenia fizyczne odmładzają organizm, poprawiają formę i sprawiają, że jesteśmy szczęśliwsi!
ćwizenia fizyczne to podstawa odchudzania

Jak często ćwiczyć, by zobaczyć pierwsze efekty?

Bardzo istotną rzeczą w przypadku ćwiczeń jest systematyczność. Jeśli będziemy pamiętać o regularnych ćwiczeniach to nasza forma będzie rosła. Takie chwilowe zrywy nie mają większego sensu ponieważ prędzej dojdzie do efekty przetrenowania niż redukcji wagi.

Początkowo możemy zacząć od ćwiczeń co 2-3 dni dając w między czasie organizmowi czas na regenerację. Nie ma sensu startowania od codziennego treningu, chyba, że chcemy zacząć od spacerów – tutaj nie musimy specjalnie uważać.

Każda większa aktywność fizyczna wymaga jednak odpowiedniej regeneracji i dobrego posiłku przed i po-treningowego, który naładuje nas energią i pozwoli uzupełnić niedobory powstałe w wyniku ćwiczeń fizycznych.

Gdy już nasz organizm przyzwyczai się do wysiłku a nam przestaną dokuczać zakwasy możemy zwiększać intensywność ćwiczeń – to właśnie w tym momencie powinniśmy zacząć zauważać wymierne efekty naszych ćwiczeń. Niestety bardzo trudno powiedzieć, czy te pierwsze efekty zobaczymy po 2 tygodniach czy raczej 2 miesiącach ćwiczeń. Tutaj wszystko zależy od tego jak przyłożymy się do naszych ćwiczeń.

Ile mogę schudnąć ćwicząc regularnie?

Wydaje się, że odpowiednia dawka ćwiczeń jest w stanie zapewnić nieograniczone efekty. Trening sprawia, że dość szybko modelujemy naszą sylwetkę, nie tylko spalamy tłuszcz ale także budujemy tkankę mięśniową – to właśnie dlatego nasze ciało zaczyna wyglądać zdecydowanie lepiej. Większa jędrność, lepsze napięcie skóry – to wszystko sprawia, że nasze ciało sprawie wrażenie młodszego.

Oczywiście wiele zależy również od diety, która jest drugim kluczem do sportowej sylwetki. Łącząc te dwie metody możemy w dowolny sposób kształtować swoją sylwetkę!

Pamiętaj, by nie chudnąć zbyt szybko. Jeśli chcesz zrobić to zdrowo to musisz tak dostosować ilość ćwiczeń i kaloryczność posiłków, by nie gubić więcej jak 0,5-1kg tygodniowo. Jeśli zdecydowanie przyspieszysz odchudzanie i zaczniesz wprowadzać mocne suplementy, to wagowo możesz całość przyspieszyć. Problemem może być jędrność skóry w właściwie… jej brak. Szybkie odchudzanie sprzyja pojawianiu się wiotkich i mało estetycznych fałd skórnych.

Regularne ćwiczenia i odpowiednia dieta są w stanie zapewnić znakomite efekty i to bez wspomagania lekami, suplementami i dietami cud, które polegają na głodzeniu!

Przetrenowanie – nie przesadzaj, bo źle skończysz!

Wiele osób widząc pierwsze efekty ćwiczeń postanawia jeszcze mocniej przykładać się do treningu – trudno oprzeć się tej pokusie ale warto wiedzieć, że może nas ona zgubić. Jeśli nasz organizm nie dostanie odpowiedniej ilości odpoczynku to może pojawić się przetrenowanie, które nie dość, że mało przyjemne to zamiast przyspieszyć efekty odchudzania może je mocno ograniczyć.

Do podstawowych objawów przetrenowania zaliczyć możemy:

  • drżenie mięśni,
  • zawroty głowy,
  • problemy ze snem,
  • częste kontuzje i urazy,
  • brak energii.

Jeśli dokuczają ci powyższe dolegliwości to może być znak, że trzeba trochę odpocząć lub zwolnić! 7-14 dni odpoczynku, zdrowa dieta i relaks mogą szybko rozprawić się z przetrenowaniem. Ważne jednak, by odpoczynek nie polegał na leżeniu i objadaniu się niezdrowymi przekąskami. Pamiętajmy o spacerach czy wizycie na basenie – niewielka aktywność fizyczna nam z całą pewnością nie zaszkodzi a może pomóc.

Bo takiej regeneracji powoli wracaj do treningu i rób wszystko, by kolejny raz nie doprowadzić się do przetrenowania!

Podsumowanie – to ile w końcu trzeba ćwiczyć?

Wszystko zależy od tego, jakich efektów oczekujesz. Niestety trudno jednoznacznie określić jak dużo wysiłku włożyć trzeba, by schudnąć 5 czy 10kg. To nie jest prosta matematyka!

Wszystko zależy od tego jaki będzie to trening, jak intensywny, czy wspomagany suplementami i regularny. Bez odpowiedzi na te podstawowe pytania nikt nie będzie w stanie powiedzieć ci jak dużo musisz ćwiczyć, by osiągnąć swój wymarzony cel.

Bez wątpienia regularne ćwiczenia to podstawa pięknej, zdrowej, sportowej i smukłej sylwetki, którą będziesz mógł się cieszyć każdego dnia!